:: cuti sakit

Betul lah.bukan suka2 kan seorang doktor tu memberi cuti sakit kepada pesakit. memang dia dah faham kudrat pesakit tersebut untuk meneruskan kerja ke tidak.

Terkena kepada saya hari ini. hari ini saya mendeclarekan diri saya tidak sihat ala2 biasa2 sahaja. Tidak terlintas langsung untuk ke klinik. Tapi perasaan tidak sedap tu sudah terasa malam tadi. Tidur pun tidak nyenyak. Hendak mengejutkan mereka tidak sampai hati. Teringat pulak bila pagi akan ke ofis client. Alhamdulillah, berjaya juga ke ofis client untuk discuss. Kuatkan juga memandu. Memang tidak gunakan federal highway lah. Saya pusing guna NPE.

Turun daripada menara..badan saya sudah terasa semakin tidak sedap. Terduduk saya di bangku yang disediakan dengan seram sejuk. Kuat lagi memandu dan terus ke ofis. Bila naik tangga ofis semakin x sedap pulak rasanya, badan, perut…..letak barang terus pergi klinik bawah. Agak lama juga menunggu sampai terlelap. Masuk2 bilik doktor, and doktor pun check…dengan terusnya doktor cakap…’saya bagi mc terus balik rumah and berehat’. Berkeras x nk mc sbb dah terbayang keje yang menimbun. Doc pun nasihatkan diri, amek je mc ni…nanti x sihat balik rumah. awak boleh kan stop dari bekerja sekjap..huhuuh..erk…kena basuh ke aku ni?

Dengan degil hati, naik ofis, sambung buat kerja…tapi..betul lah kan,…doktor tu tau kta ni berdaya ke x….dengan telefon yg x berhenti2 bunyi..project itu dan ini ditanya..yelah kan…ramai yg tiada di ofis…kena lah backup mereka bila ada yg bertanya pasal project….tetiba rasa darah dah naik sampai kepala…makin berat kepala..ape lagi..isi form cuti then terus balik lah. maafkan nor yer semua….nanti nor dtg balik ofis..sudahkan yg lain..

eh…hari ni blood preassure saya dh ok.x da masalah untuk itu hari ini. Alhamdulillah kan…x mo lah muda2 ada sakit2 mcm tu kan….

Ni pun saya baru lepas bangun tidur…,ada 2 msj saya x baca. tersedar sbb bunyi msj lah tu. maaf yer…tertido td. semua ubat siap dimakan tghr td…yg pil, yg serbuk….semua lah….tp badan sy masih lg rasa tidak sedap. doakan besok semuanya ok yer. banyak keje sedang menunggu`saya  dekat  ofis.

Thanks Doc.Emma ( doktor panel) paksa saya cuti hari ni. Ok.Sampai jumpa nanti ya!

About noorkhamisah

happy..happy...touchy... View all posts by noorkhamisah

Leave a Reply

