:: Sekeping hati dibawa berlari……………….

(illustrasi ni ambil di yahoo search image yer)

mm…kejam kan gmbr tu? hati yg dipijak2. sy bukanlah nk menggambarkan hati sy sebegitu sekarang. tp sy nk menceritakan sy x suka ape yg hati sy rs skrg. org ckp kalau ikut hati…MATI…betul ke? eh..maaf lah kalau entry kali ini mcm touchy2 ckit. hati sy x berapa seronok. entah la..kalau la sy boleh bwk lari hati ni pergi jauh dr ape yg sy rs sekarang, mmg sy nk bwk…… sy x nk hati yg sy rs skrg ni duduk dalam badan sy lama2. nnt lama2 jd rosak pulak hati tu.jd x cantikkan?

sy hendakkan hati yg senyum, ketawa, gembira…..boleh kan sy dpt hati mcm tu sbnrnya.betul tak? semuanya sy yg kena create sndr la. tp sy kna jugak perlu org sekeliling yg ade dkt dgn sy membantu sy..mm..belum ape2 sy kena tengking. sy diminta membuat keputusan tp bila sy buat keputusan, keputusan sy dicakap ntah ape2. sy dimarah..mcm mn tu yer?

tp sy boleh juga bw lari hati sy dari perkara sebegitu dgn menjauhkan diri daripada itu. betul x? boleh ke sy menjauhkan diri? mestilah boleh! semua benda yg positif ade lah boleh kan….jd sy kena positifkan diri la utk keluar dari kepompong yg sama. sy kena belajar menjadi seorang yg kuat hati kalo sy nk melarikan hati sy daripada perkara sekarang dan bw balik hati baru!!

(illistrasi ini juga diambil dari yahoo image search yer..)

dan cakap pasal hati dan hati…..sy sedih sbb hati sy yg kecik ni x mampu nk sy agih2kan secara sempurna kepada mereka2 disekeliling sy. sy tahu sy bukan la seorang yg sempurna tp sy terkilan ade org upset dgn sy. tp sy terfikir, org upset, marah, benci dekat sy..semuanya lepaskan terus ke sy. tp kenapa sy x reti nk buat mcm tu? sy smp sy x jd diri sy semata2 nk jg hati org sekeliling sy. sy x boleh pun akan sy mencuba untuk boleh semata2 x nk org sedih dgn sy. tp sy tetap x dapat ape2 dgn semua itu. yg sy dapat….sy ni penipu, pembawa masalah, spoiler…semua itu adalah sy….

mm..ok lah….dh byk sgt rasanya sy menulis utk kali ini…

-hanya hati yang bersih akan menyayangi hati dengan sepenuh hati-

sampai jumpa nanti!

saya sayang semua orang yang sayang saya =)

 

 

Advertisements

About noorkhamisah

happy..happy...touchy... View all posts by noorkhamisah

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: